Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

tirsdag den 7. august 2012

Udstyr til en ironman

Efter at have listet hvor meget jeg har trænet det seneste år, er det oplagt også at se på, hvad jeg har investeret i af udstyr. Jeg startede stort set fra nul på svømmefronten - både hvad angår svømmeteknik og udstyr. Derimod havde jeg cyklet og løbet tidligere, så her havde jeg allerede en del udstyr, men det endte alligevel med, at jeg især på cykelfronten blev opgraderet gevaldigt.
Svømmeudstyr:
Våddragt Nineteen Frequency 2011-model. Fremragende våddragt - tynd og fleksibel i skuldrene og tyk i benene. God opdrift.
Badebukser Er senere begyndt at bruge mine tri-bukser i stedet.
Svømmebriller Bl.a. Aqua Sphere Kayenne med hhv. mørkt og lyst glas.
Badehætter Bliver udleveret ved større konkurrencer.
Neopren sokker Rigtig gode til åbenvandssvømning i koldt vand.
Zoomers Sprintfinner / korte svømmefødder. I dag ville jeg investere i en pullbouy i stedet.
Finger-paddles Til at give bedre vandføling, men samtidig hård ved skuldrene ved megen brug. Brugt meget lidt.
Næse-klemme Brugt meget lidt.
Anti-dug dråber Dryppes i svømmebrillerne, så de undgår at dugge. Brugt meget lidt.
Cykeludstyr:
Tri-cykel Argon 18 E-118 med SRAM Red gear-gruppe og HED Jet 69 hjul.
Tri-hjelm Rudy Project Wingspan.
Solbriller Uden ramme. Når jeg ligger i bøjlen kigger jeg direkte ind i rammen over glasset på mine gamle solbriller.
Dæk, slanger og ventilforlængere Bl.a. to slanger hvor ventilen er forlænget med 7 cm, så de kan bruges i forbindelse med to slangeskift på baghjulet, som har en 9 cm profil.
Pumpe CO2 pumpe, som let kan pumpe hjulene op til et højt tryk.
Cykeltrøjer, bukser, undertrøje Svedundertrøjen er en glimrende opfindelse, som med fordel kan bruges året rundt.
Sko- og tå-overtræk Tå-overtrækkene kan sidde fast på skoene, så man stadig kan komme af og i dem.
Drikkedunke Sørg for at de har en stor åbning og kan gå i opvaskemaskinen, så de kan blive rengjort ordentligt.
Energidrik, gels, barer Diverse High5 produkter, eftersom dette fabrikat bliver brugt i Challenge-stævnerne.
Tri-bøjle Brugt meget lidt inden jeg fik investeret i min tri-cykel.
Løbeudstyr:
Løbesko Brooks Racer ST5 konkurrence-sko.
Tri-top Konkurrence-top fra Aarhus 1900 Triathlon.
Tri-bukser Fusion bukser med et tyndt indlæg, så de kan bruges til alle discipliner.
Singlet, løbetrøje, bukser og strømper Så jeg kan overleve løbeture i al slags vejr.
Chip-bånd Til at fastgøre timing-chippen på anklen og samtidig undgå at den gnaver hul på huden.
Diverse andre investeringer:
GPS-ur Garmin Forerunner 910XT inkl. pulsmåler og quick-release, så det kan bruges optimalt til alle discipliner.
Retül Bikefit Ved Chris Fischer fra Multitesta.
Træningslejr på Fuerteventura Fantastisk 14-dages tur med Dansk Triatlon Forbund.
Diverse konkurrencer 8 tri-stævner, 2 cross-duathlon, 6 løb og 1 cykelløb.

Ja, man må jo ikke gå ned på udstyr...

Dagen i København har budt på meget omskifteligt vejr lige fra nogle kraftige regnskyl til det fineste solskin. Jeg har heldigvis kun været udenfor i tørvejr, og i forteltet er der blevet installeret cykelophæng, så jeg kan gå og nusse om mine cykler - også i regnvejr :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer