Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

fredag den 10. august 2012

Race briefing og klargøring

En lang dag er ved vejs ende for mit vedkommende. "Træningen" i den sidste uge går også ud på at stå tidligt op, så i dag ringede vækkeuret kl. 5, og i morgen og søndag ringer det kl. 4.

I formiddag fik jeg klargjort min cykel - skiftet hjul, efterspændt skruer, osv. - og fik klistret numre på cykel og hjelm, samt forberedt nummerbæltet. I eftermiddag var der race briefing, hvor programmet, ruterne og reglerne blev gennemgået. Selvom der ikke er så meget nyt, er det alligevel godt at møde op til, da der kan være nogle småting, som man skal være opmærksom på. Dagens gode nyhed var, at vi ikke behøver at cykle med nummerbæltet men blot skal løbe med det. Det var samme regel, der gjaldt til Challenge Aarhus, men det fremgår ikke desto mindre af guiden til Challenge Copenhagen, at det også skal bæres under cyklingen... Endnu en grund til, at det er rart, jeg allerede har prøvet et lignende setup ved Challenge Fuerteventura og Challenge Aarhus. Så er der knap så mange overraskelser.

Og sidst men ikke mindst har jeg nu fået selskab af seks af mine venner på campingpladsen. Der kommer flere i morgen, og endnu flere søndag. Det er utrolig dejligt, at så mange gider at komme og heppe på mig - det er meget overvældende, og jeg vil gøre alt for, at de også får en god weekend. De bor (helt bevidst) ikke lige ved siden af mig, da de regner med at skulle feste lidt i morgen aften, hvor jeg gerne skal sove... :-)

Kan det blive meget mere camping-agtigt med Dannebrog i baggrunden?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer