Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

onsdag den 8. august 2012

Tidsplan til Challenge Copenhagen

Tre dage og nogle timer til Challenge Copenhagen... Det er godt nok ved at være tæt på. Jeg har fået tildelt startnummer 1065, hvilket betyder at jeg starter i heat 5 kl. 7.35 med rød badehætte. Dermed kan jeg også begynde at planlægge min morgen, men heldigvis skrev jeg en guide til ernæring på konkurrencedagen i forbindelse med Challenge Aarhus, som jeg passende kan følge på søndag.

Dagen starter for mit vedkommende omkring kl. 4, hvor jeg står op, spiser morgenmad, blander energidrik, osv. Skiftezonen åbner kl. 5, og jeg regner med at være der omkring kl. 5.45, så der er god tid til at checke cyklen, klæde om og eventuelt uforudsete hændelser. Cyklen og skifteposen mellem cykling og løb er allerede checket ind om lørdagen, så der burde ikke være så mange ting, der skal klares søndag morgen.

Kl. 7.00 lyder startskuddet til profferne, og godt en halv time senere bliver det så min tur. Man kan følge mig på flere forskellige måder under konkurrencen:
  • På min Facebook profil, hvor alle mine mellemtider bliver postet.
  • Via SMS - send "KMD sms 1065" til 1276 (koster 2 kr. pr. SMS).
  • Via Challenge Copenhagen hjemmesiden, som har live timing.
  • Via "Challenge DK" Android/iPhone app'en, som I kan se et snapshot af til højre. Her vil en prik vise, hvor langt jeg ca. er nået - smart!
Uden at afsløre alt for meget af min løbsstrategi (som bare giver en masse forventninger og pres), håber jeg at være i mål inden kl. 18.35, hvilket svarer til at jeg klarer strabadserne under 11 timer. Nu må vi se, hvordan dagen forløber - det gælder først og fremmest om at få en god oplevelse.

Med hensyn til ernæring under konkurrencen følger jeg også samme strategi som ved Challenge Aarhus - gerne 750 ml energidrik og en gel i timen på cyklen, samt cola og vand under løbet.

Der er væskedepoter på cykelruten ved 20, 50, 80, 100, 130 og 160 km. Jeg tager tre 750 ml flasker med på cyklen. Egentlig kunne jeg godt spare på vægten ved kun at tage en eller to flasker med, men jeg ved præcist, hvad jeg kommer i mine flasker - det er mere usikkert med flaskerne fra væskedepoterne. Planen er at tage en flaske ved 80 km og 130 km, så jeg alt i alt kommer op på fem flasker, og så har jeg formentlig tre eller fire gel's samt en energibar med i baglommen. Når racet er så langt, kan det være fornuftigt at få en smule fast føde, så man ikke udelukkende lever af energidrik og gel's. På løberuten er der væskedepoter for hver 2 km, og her vil jeg formentlig drikke en smule cola og vand ved hvert depot.

Uhh ha... det bliver godt nok spændende om det hele kommer til at fungere...

2 kommentarer:

  1. Go go go - Lasse.
    Kæmpe respekt herfra.
    Held og lykke.
    Hilsen fra Hansw

    SvarSlet
  2. Tak Hans - jeg vil gøre, hvad jeg kan.
    Hils på gangen :-)

    /Lasse

    SvarSlet

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer