Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

lørdag den 21. juli 2012

Et kig på ruterne til Challenge Copenhagen

Sidste weekend var jeg en tur i København for at se nærmere på ruterne til næste måneds Challenge Copenhagen. Jeg havde en rigtig fin tur, som desuden stod på besøg hos mine gode venner, som vartede mig op med kost og logi. Jeg havde min cykel med, så jeg kunne tage et par runder på cykelruten, som jeg efterhånden kender rimelig godt.

Cykelruten består af to runder på en 77 km rundstrækning i Nordsjælland plus 13 km ind og ud af København. Rundstrækningen er rimelig regulær - op ad Strandvejen i en lang lige strækning til Humlebæk, på tværs næsten helt til Hillerød, hvorefter ruten går sydpå, fra Lillerød i en lige strækning til Lyngby og Hellerup. Og så snupper man bare lige en runde mere...

Der er nogle få pukler på ruten, blandt andet Geels Bakke, som de professionelle cykelryttere skulle over en del gange ved sidste års VM i Danmark. På min tur om lørdagen blev jeg overhalet op ad en af puklerne, da en anden triatlet kom susende forbi... Det viste sig dog (heldigvis), at han lavede intervaltræning på bakkerne, så han slappede af på toppen. Det var Mikael Stær Nathan, som jeg fik en fin sludder med fra Lillerød til Hellerup. Han er en del af HF Triathlon (HF = Helle Frederiksen, dansk OL-triatlet) og trænes af hendes mand, Ben Powell, som er tidligere deltager ved VM på Hawaii og manden bag det nye triathlon-magasin i Danmark, Triatleten. Mikael er ikke en hvilken-som-helst triatlet, idet han vandt Challenge Aarhus i sin aldersgruppe (25-29) for en måneds tid siden og blev 13'er over-all - respekt! Til sammenligning var jeg næsten en time langsommere den dag...

Søndag var jeg forbi Amager Strandpark, hvor svømmeruten til Challenge Copenhagen er placeret. På trods af at ruten foregår i Østersøen, er vandet relativt roligt, da ruten foregår i lagunen mellem fastlandet og den kunstige ø, som danner rammen om Amager Strandpark - godt for en urutineret svømmer som mig.

Kilde: TriathlonHeroes.dk
Løberuten fik jeg ikke set så meget af. Jeg kørte blot forbi den, men den københavnske weekend-trafik kan snildt skræmme en jyde som mig væk, så den må jeg have til gode til august. Jeg ved dog, at det er en flad 5 km strækning, som løbes frem og tilbage otte gange - det skal nok blive sjovt for tilskuerne...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer