Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

tirsdag den 5. juni 2012

Cykelprojekt 5: Argon 18 E-118 & HED Jet 69 FR


Efter at have ventet næsten et halvt år er mine nye hjul nu langt om længe ankommet - HED Jet 69 FR. De er nu blevet monteret på min Argon 18 E-118 - og det pynter jo helt gevaldigt, hvis jeg selv skal sige det. Så er det spændende, om det ændrer noget på hastigheden...

Og så til lidt ekstra info til nørderne. Hjulene er monteret med dæk, slanger og ventilforlængere fra Schwalbe, og kassetten er SRAM Red Black 11-26 på 166 gram, dvs. med ti klinger fra 11 til 26 tænder. Dækkene er Schwalbe Ultremo ZX, som er et let dæk på 195 gram med lav rullemodstand, men som samtidig er rimelig punkteringsresistent. Slangerne er Schwalbe Extralight SV20, en let butyl-slange på 65 gram, og ventilerne er forlænget med henholdsvis 31 og 62 mm for at passe til fælgenes højde på henholdsvis 6 cm foran og 9 cm bagpå. Ventilforlængerne er, i modsætning til de fleste modeller på markedet, monteret ved at skrue indmaden ud af slangens ventil, forlænge røret, og skrue indmaden på igen. Normalt er det blot en cylinder, man skruer udenpå den eksisterende ventil med paktape i gevindet, men de har den ulempe, at ventilen altid skal stå åben, og at man kun kan lukke luft ud af slangen med en lang spids genstand gennem cylinderen.

Nå, ikke mere nørderi for nu, men snart kommer der et indlæg om ernæring før, under og efter konkurrencer, som vist også ender med at blive rimelig nørdet :-)


2 kommentarer:

  1. Hej

    Hvad er cyklen samlet løbet op i? (pris)

    Held og lykke på søndag og fantastisk blog.

    Mvh Kasper

    SvarSlet
  2. Hej Kasper

    Tusind tak. Triathlon er en dejlig sport - man kan snildt stille op på sin dagligdags-cykel, men til en ironman må det gerne være lidt komfortabelt, og så hjælper det heller ikke, at jeg er lidt af en cykel-freak :-)

    Pris - ja, det lykkedes i hvert fald at holde den under 50.000 kr...

    /Lasse

    SvarSlet

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer