Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

lørdag den 16. juni 2012

Challenge Aarhus - ready to race

Så er jeg ved at være klar til Challenge Aarhus i morgen. Alt var egentlig timet og tilrettelagt i går, men alle planer var nødt til at blive revurderet i dag. Det skyldes, at svømningen er blevet flyttet pga. oversvømmelse af kloakker ved Tangkrogen i Aarhus, hvor starten skulle gå. I stedet er den flyttet 9 km sydpå til Moesgård Strand. Det betyder samtidig, at 1. skiftezone også er flyttet - 2. skifte er stadig ved Tangkrogen.

Tidsplanen skulle derfor også stadig holde. Vandet ved Moesgård er typisk lidt varmere end ved Tangkrogen, så der skal højst sandsynligt svømmes fuld distance. Cykelruten er stadig 90 km og får en lille krølle på i starten, hvor man cykler 4 km ind mod Aarhus af Ørneredevej/Strandskovvej, laver en U-vending, og fortsætter af samme rute som hidtil planlagt.

Det var tidligere rimelig overskueligt, hvor der med fordel kunne parkeres i morgen tidlig, men det er lige pludselig ikke så fordelagtigt mere. Dog vil arrangørerne gerne have, at vi stadig parkerer ved Tangkrogen, og så beder de os cykle de 9 km til start med alt vores grej... Vi har kun checket løbe-bag'en ind i dag ved Tangkrogen, og så skal cykler samt cykel- og after-race-bag checkes ind i morgen tidlig fra kl. 5.00 - 7.30...

Lidt irriterende at få spoleret sine planer - jeg er ikke ligefrem fan af sidste-øjebliks-ændringer, men det er selvfølgelig ens for alle, så det skal også nok gå. Nu håber jeg bare på tørvejr i morgen tidlig, så al udstyr ikke er sølet ind, allerede inden vi kommer i gang.

Nedenfor er der lidt billeder af bags, udstyr og ernæringen til i morgen. Og så er det ellers på hovedet i seng - jeg skal jo op midt nat med de nye planer.

Følg Challenge Aarhus 2012 live her - jeg har nr. 1178.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer