Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

tirsdag den 26. juni 2012

Brooks Racer ST5

Det seneste års tid har jeg løbet i New Balance 1080 - en glimrende sko, som jeg kun kan anbefale. Skoen har efterhånden løbet 650 km, så der er stadig et stykke vej til de 1.000-1.200 km, hvor det anbefales at skifte skoene ud. Det er dog godt at have to par sko at skifte imellem - både for holdbarheden af skoen og belastningen af kroppen, som vil være en smule anderledes med forskellige sko.

New Balance skoen ligger i den høje ende af vægt-skalaen indenfor løbesko, hvilket selvfølgelig hænger sammen med en rigtig god støddæmpning. Mine størrelse 44 (US 10) vejer omkring 350 gram pr. sko. Derfor gik jeg på udkig efter et par lettere sko, som det samtidig kan lade sig gøre at løbe et marathon i uden at smadre mine ben.

Valget faldt på et par Brooks Racer ST5, som sidder rigtig godt på min fod. Skoen vejer i størrelse 44 kun 260 gram, hvilket er 25 % mindre end mine New Balance sko! Støddæmpningen i Brooks skoene er selvfølgelig ikke så god som i New Balance skoene, men den skulle alligevel være god nok til at løbe et marathon i dem. Indtil videre har jeg kun løbet korte ture i skoen uden at give max gas, så jeg er spændt på at komme ud på de længere distancer med fart på - f.eks. i weekenden til DM kort-distance (1.500 m svømning, 40 km cykling og 10 km løb) eller næste weekend til Aalborg Triathlon, hvor jeg stiller op på 1/4 ironman distancen.

Brooks Racer ST5 New Balance 1080

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer