Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

mandag den 1. april 2013

Træningslejr på Mallorca

Nu nærmer triathlon-sæsonen sig for alvor. På lørdag går turen til Mallorca på årets første træningslejr, hvilket gerne skulle pudse formen af inden de første triathlon-stævner løber af staben i maj. Jeg glæder mig som et lille barn og synes selv, jeg tager velforberedt afsted. Træningsmængden hen over vinteren har ikke været helt så høj som sidste år, hvor der stod en hel ironman på programmet. I år nøjes jeg med diverse stævner fra 1/10 til 1/2 ironman, men det skal ikke afholde mig fra 14 dages træningslejr i de sydeuropæiske bjerge.

Mallorca er berømt for at have fantastiske forhold for især cykelryttere. Jeg har aldrig selv været der, men adskillige professionelle cykelhold bruger ofte Mallorca til deres træningslejre. Der skulle være rigtig gode veje og ikke så meget bil-trafik, og samtidig skulle der være lidt for enhver smag hvad angår stigninger. Vejret er også lige en tand bedre end Danmark, men der er vist både risiko for sne og kulde på de højeste tinder på Mallorca, så jeg er i syv sind med, hvilket tøj der skal proppes i kufferten.

Træningslejren arrangeres af tidligere landstræner i Dansk Triatlon Forbund, Anders Oll, samt tidligere jægersoldat, Flemming Hebsgaard, og det primære fokus for træningslejren er cyklingen, som byder på ture op til 165 km. Der er også svømning og løb på programmet, men det er knap så intensivt som sidste års træningslejr på Fuerteventura med Dansk Triatlon Forbund.

Med på træningslejren er min tro følgesvend i triathlon-verdenen - min fætter Thomas. Han er rigtig god til at underspille sin form og forberedelser, men jeg er sikker på, at han nok skal være der, når det gælder. Det er dejligt at have selskab af en, der deler de fleste af mine interesser, så jeg er sikker på, at vi nok skal få en fantastisk tur.

Det har været meget givtigt at have erfaringerne fra sidste års tur til Fuerteventura dokumenteret her på bloggen, hvilket jeg selv har udnyttet til at huske, hvad der kunne forbedres fra sidst. Blandt andet har jeg fået en lavere gearing på min cykel, og så skal jeg se, om jeg kan få plads til min fodpumpe i cykelkufferten, som vi godt kunne have brugt sidste år. Jeg har desuden lidt at revancere fra Fuerteventura-turen, hvor jeg kom til at spise lidt for meget fra salatbaren uden at overveje den spanske køkkenhygiejne, hvilket resulterede i et slemt maveonde.

Nu får vi se, hvordan det går denne gang. Som sidste år forventer jeg at give et par updates fra træningslejren her på bloggen, så stay tuned :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer