Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

torsdag den 25. april 2013

Første stævne i sæsonen: Ikast Triathlon

I morgen deltager jeg i mit første triathlon-stævne i år. Det bliver 1/10 ironman i Ikast - dvs. 400 meter svømning, 18 km cykling og 4 km løb. Det burde være til at overkomme med de seneste ugers træningsindsats, men jeg har bestemt ikke store forventninger til min egen præstation.

Siden træningslejren på Mallorca har jeg følt mig træt og uden den store motivation til at træne. Måske skyldes det den store træningsmængde på Mallorca, måske skyldes det de 30 timers arbejde, som ugen har budt på, eller kan jeg måske skyde skylden på jetlag? Ahh, med en 3 timers flyvetur frem og tilbage uden ændring i tidszonen, kan jeg vist ikke bruge det argument. Det skyldes i bund og grund nok bare piveri - 20 grader og ingen vind er unægtelig sjovere at træne i, end når det blæser en pelikan, og temperaturen knapt kan snige sig op på to cifre.

Jeg var ude på tri-cyklen for første gang i år i tirsdags. Jeg har trænet på den på hjemmetræner hen over vinteren, og i den sammenhæng trænet i en mere aerodynamisk position. Jeg har sænket bøjlen på styret 1 cm og har rykket albue-støtterne 6 cm tættere sammen. Det er også gået ganske fint på hjemmetræneren, men det var ikke ligefrem en fornøjelse tirsdag eftermiddag, hvor det blæste kraftigt. Det kræver en stærk overkrop at styre cyklen i den position, og her har jeg stadig plads til forbedringer.

Ikast Triathlon starter allerede første heat kl. 9 i morgen, hvor meteorologerne har lovet 4 graders "varme", og jeg er efterhånden vant til, at der også kan komme regn og blæst til forårets tri-stævner. Jeg er derfor heller ikke helt afklaret med min påklædning endnu. Heldigvis foregår svømningen indenfor, men derefter skal jeg befinde mig udenfor i en times tid, så jeg skal have en eller anden overdel på. Om det bliver en langærmet trøje eller en vest, finder jeg nok ud af i morgen. Jeg ved ikke om våddragt er tilladt under svømningen, men hvis den er, vil jeg også gøre brug af den. Om det kan betale sig tidsmæssigt ved jeg ikke, men eftersom stævnet er et træningsstævne for mig, vil jeg efterligne sommerens stævner så meget som muligt.

Nu må vi se, hvordan det går i morgen. Det giver altid ekstra rutine at deltage i diverse stævner, både hvis det går godt, og hvis det går ad pommern til. Det er aldrig så skidt, så det ikke er godt for noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer