Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

fredag den 4. maj 2012

100 dage til Challenge Copenhagen

Om præcis 100 dage skulle jeg gerne være på vej i mål i København. Tiden flyver afsted, men træningen går heldigvis helt efter planen. Der er ingen skader, svømningen går bedre, jeg er ved at have en bedre føling med tri-cyklen, og foråret er ved at få fat i Danmark, så jeg er fortrøstningsfuld.

Den danske triathlon-sæson er så småt ved at starte op. Min første konkurrence i Danmark i år bliver Brande Mini-Tri, som jeg har et specielt forhold til. Det var nemlig her, jeg kørte mit første triathlon-stævne nogensinde i 2011, og jeg skal love for, der er sket noget siden det løb. Konkurrencen er ca. 1/10 ironman, dvs. 400 m svømning, 17,4 km cykling og 4,7 km løb. Det er et glimrende begynder-stævne, så hvis du har lyst til at prøve triathlon, kan det kun anbefales. Der er alt fra top-lirede tri-cykler til den gode gamle havelåge med cykelkurv. Mit formål med løbet er primært at få trænet skift fra svømning til cykling og fra cykling til løb. Det er sjældent, at der er lejlighed til at træne begge skift, så jeg snupper en masse små-stævner i løbet af foråret og sommeren til formålet.

Fire dage senere, Kristi Himmelfartsdag, er der Holstebro Triathlon, som er 1/6 ironman. Tilsvarende distance er Herning Triathlon i starten af juni, hvorefter den står på 1/2 ironman i Aarhus ugen efter og et par 1/4 ironman's i juli inden den store dag i august.

Jeg har netop bestilt campingplads i ugen op til Challenge Copenhagen på Camping Charlottenlund Fort indtil tirsdag efter konkurrencen - så er der styr på det. Ved at tage derover en hel uge inden stævnet burde det ikke blive så hektisk, og det er samtidig nok smart nok at ha' et par dage efter konkurrencen, inden jeg drager mod Jylland igen. Der går allerede forlydender om, at jeg i weekenden får selskab af et par af mine bedste venner på campingpladsen - glimrende! Jeg er rigtig glad og stolt over den opbakning, jeg får, og jeg vil kæmpe r... ud af våddragten for at gi' alle en god oplevelse. Så kig forbi Charlottenlund Fort, hvis du ikke ved, hvad du skal få uge 32 til at gå med, så gi'r jeg en energi-gel... :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer