Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

mandag den 14. maj 2012

Brande Minitri - Løbsberetning

I lørdags startede den danske triathlon-sæson for mit vedkommende med Brande Minitri - stedet hvor jeg debuterede for et år siden. Udfordringen var ca. 1/10 ironman - 400 m svømning, 17,4 km cykling og 4,7 km løb.

Svømningen gik glimrende - sådan en våddragt er en fantastisk opfindelse. Jeg havde ingen problemer med at svømme de 400 meter crawl. Det eneste irriterende var de 15 vendinger, som ikke ligefrem blev udført med den største elegance hver gang. Jeg svømmede i tiden 7:06, hvilket var lige knap 4 minutter hurtigere end sidste år! Dengang foregik det dog også uden våddragt, men alligevel... At de bedste så svømmer distancen på under 5 minutter uden våddragt er en helt anden sag...

Op af bassinet og af med våddragten. I dagens anledning var der blevet indkøbt babyolie, som var smurt på underarme og ben - svup, så smutter våddragten lige af - god erfaring. Cyklingen foregik i omkring 10 graders "varme" krydret med en kraftig vind, så det lykkedes aldrig at komme ind en fantastisk rytme, og så måtte jeg "nøjes" med et snit på 34 km/t på de 17,4 km - det må kunne gøres bedre!

Løbet startede egentlig fint, men halvvejs på de 4,7 km kommer der en rimelig giftig bakke, som formår at tage modet fra en. Ved slutningen af bakken var der en lille tendens til sidestik, men det hjalp da terrænet fladede ud. Tiden for løbet blev 19:11, hvilket jeg er rimelig tilfreds med.

Den samlede tid blev 1:01:43 - det lykkedes altså ikke at presse tiden under 1 time, hvilket jeg nok havde sat næsen lidt op efter. Til gengæld er jeg mange erfaringer rigere. Det er glimrende med alle de korte triathlon-stævner, hvor man kan få trænet skiftet fra svømning til cykling og fra cykling til løb. Det er sjældent, der er lejlighed til at træne begge skift. På torsdag står den på Holstebro Triathlon - lidt længere end i Brande - 650 m svømning, 30 km cykling og 7 km løb. Og så må vejret altså godt være lidt mere forårsagtig end i lørdags.

Resultater fra Brande Minitri 2012

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer