Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

søndag den 8. april 2012

Træningslejr på Fuerteventura - del 2

Så er vi nået halvvejs på træningslejren til Fuerteventura, så her er en beretning fra de seneste dage.

Fredag


Fredag skulle vise sig at blive en overordentlig hård dag. Vi startede med 1.200 meter åbenvandssvømning kl. 8 om morgenen. Heldigvis var vandet stille, så det gik faktisk overraskende godt med at orientere sig, styre vejrtrækningen og svømme crawl uden det store besvær.

Efter morgenmaden stod vi kl. 10.30 klar i cykeltøjet til at forcere sidste års Challenge Fuerteventura cykelrute. Oplægget lød på at cykle ruten i eget tempo, så det var, hvad jeg gjorde med Thomas på slæb hele vejen - strid blæst og nogle rimelig barske stigninger. Godt 94 km i tiden 3:20 timer, hvor 1.000 højdemeter blev forceret - til sammenligning lå über-bikeren Martin Jensen forrest og kværnede turen 20 minutter hurtigere sikkert uden at køre sig helt ud...

Efter cyklingen foretog jeg et "hurtigt" skift til løbeskoene (nåede en tur på tønden, tøjskifte og dunkopfyldning), og turen gik op til "Fyrtårnet" og tilbage, som man kan se på højdeangivelsen til højre. En mennesketom og kedelig rute på 15 km ventede - turen ud gik nogenlunde, uden at være prangende. Thomas vendte om 2,5 km fra toppen, hvilket jeg i bagklogskabens ulideligt klare lys nok også burde have gjort. Hjemturen, som gik nedad det meste af vejen og burde være en smal sag, viste sig at noget af en ørkenvandring...

Lørdag


Kort og godt en total off-day!

Jeg pev og ynkede hele dagen, men jeg havde stort set også dagen forinden gennemført en halv ironman med undtagelse af 6 km løb. Morgenløb og cykling blev droppet - det blev dog til en times svømning midt på dagen. Så kan jeg lære det - ikke noget med at køre sig fuldstændig ud på en almindelig træningsdag!

Søndag


I dag er det så den anden "officielle" hviledag. Samtidig har der været skiftedag, så halvdelen af flokken tog tilbage til Danmark, mens en ny flok med friske ben kom hertil.

Kroppen har heldigvis fået det bedre igen - men nu bliver jeg mobbet med om "Pantani havde disponeret kræfterne forkert" og lignende, fordi jeg ikke deltog på gårsdagens cykeltur...

Der var åbenvandssvømning sidst på eftermiddagen, og mens der de andre gange har været rimelig vindstille, var der godt med bølger i dag. Det var noget anderledes og væsentlig hårdere, men efterhånden lykkedes det at få styr på orientering og vejrtrækning.

I morgen starter vi med morgenløb kl. 7.30, så jeg må hellere komme i seng. God påske!

1 kommentar:

  1. Spænende læsning… man kan blive helt misundelig. Her i Danmark er det koldt, regnvejr og meget blæsende.

    SvarSlet

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer