Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

mandag den 12. december 2011

Et dumt cykelprojekt?

Rasmus Henning - Ironman Hawaii 2011
Som del af en ironman skal 180 km cykling forceres, hvor man ene mand må bryde vinden uden at ligge på hjul af andre. Netop derfor kører langt de fleste triathleter på specialcykler, hvor de nærmest ligger hen over styret, bl.a. som Rasmus Henning på billedet til venstre. Dette gøres dels for at opnå lav vindmodstand og dels for at "slappe af" under de 5-6 timer i sadlen.

Cykler er og bliver min helt store passion. Jeg bruger rigtig lang tid på at passe og pleje mine cykler - rimelig nørdet, ja - men jeg kan ikke komme på noget, der er mere afstressende.

Og selvom det formentlig kun er de færreste, der kan se fornuften i det, har jeg besluttet at investere i endnu en cykel til mit ironman-projekt. Det er en stor udfordring, en stor drøm, og noget jeg virkelig kæmper for, så for mig giver det mening. Man lever kun én gang, så det er nu eller aldrig.

I stedet for at afsløre alt om den kommende cykel (som i øvrigt ikke er en Specialized som Rasmus Henning's), vil jeg i de kommende uger lidt efter lidt afsløre udstyret, som er nøje udvalgt. Jeg har brugt adskillige timer på at studere alle mulige små detaljer, så glæd jer til lidt nørderi om geargrupper, hjul, styr, m.m. :-)

I øvrigt vil jeg gerne takke for jeres opbakning. Det betyder rigtig meget, at så mange er interesserede i mit projekt - det er jeg både stolt og beæret over, og det gør mig ekstra motiveret for at leve min drøm ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer