Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

lørdag den 25. maj 2013

Haderslev Triathlon

Jeg har langt fra haft en optimal forberedelse til morgendagens triathlon-stævne i Haderslev. Det skal dog ikke afholde mig fra at stille op alligevel. Jeg "nøjes med" 1/4 ironman sammen med 299 andre triatleter, mens 150 skal ud på den dobbelte distance. Jeg har ikke de store forventninger, men under alle omstændigheder bliver jeg nogle erfaringer rigere til de kommende stævner.

Efter træningslejren i Harzen for et par uger siden har jeg været træt i hele kroppen, og motivationen for at træne har været på lavpunktet. Der satte sig en forkølelse i næse- og hals-regionen, hvilket normalt tager 3-4 dage for mig at komme over, men denne gang har det holdt ved i indtil videre to uger. Der er stadig snot i hovedet - utroligt hvor det kommer fra - og kroppen har endnu ikke brudt sig om intensive træningspas over længere perioder. Nå, nok om det piveri - jeg må jo bare få det overstået hurtigere i morgen...

Heldigvis lader vejret til at arte sig med 15-20 graders varme, men jeg tvivler på, at vandtemperaturen er så høj. Det bliver årets første åbentvandssvømning, hvilket jeg er rimelig spændt på. Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har svømmet 950 meter i et stræk - jo, det var nok d. 12. august sidste år... Derudover er der 45 km cykling og 10,5 km løb på programmet, så det skal nok få pulsen op.

Stævnet lader i øvrigt til at blive invaderet af folk fra Aarhus 1900 Triathlon, hvor omkring 50 stiller op - klart den største klub på dagen. Derudover er det årets første stævne for fætter Thomas, som nok skal præstere på trods af at han endnu ikke har modtaget den tri-cykel, som han bestilte for over ½ år siden - dårlig stil, Canyon!

Nu må vi se, om mit kadaver kan komme i gang i morgen. Jeg stiller i hvert fald op, og jeg gi'r ikke op!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer