Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

mandag den 16. januar 2012

Danisco Cup - Løbsberetning fra 1. afdeling

I går stod den på 1. afdeling af Danisco Cup i den sydlige del af Aarhus - 10 km løb i et glimrende vejr årstiden taget i betragtning, hvilket rigtig mange havde valgt at bruge søndagen på. Over 800 stillede op på 10 km distancen og over 1.000 på 5 km distancen, så der var tætpakket på vejene.

Det var ikke den mest optimale forberedelse, jeg havde haft, da jeg brugte lørdagen på at flytte for nogle venner - vel at mærke fra 4. sal... Det var derfor et par ømme lårmuskler, der mødte mig søndag morgen. Det hjalp dog godt at komme i gang med løbet, og de ømme lår generede mig ikke nævneværdigt under strabadserne.

Ruten gik rundt om Havreballe Skov på asfalterede veje og desværre ikke gennem skoven. Det var en ret kuperet rute, som gik opad i omkring 1,5 km efterfulgt af omkring 2,5 km nedad, hvilket ikke ligefrem indbyder til et konstant tempo. Ruten skulle løbes to gange med opløbsstrækning inde i Marselisborghallen, hvor den stod på varm tomatsuppe - en sjov og velsmagende afslutning på et fint arrangement.

Sluttiden blev 41:17 for de 10 km, hvilket jeg er ganske godt tilfreds med så tidligt på sæsonen. Det rakte til en placering som nr. 94 ud af 841 deltagere, hvilket vidner om at der var nogle rigtig gode løbere med. Vinderen løb på 31:23 - altså lige omkring 10 minutter hurtigere end mig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer