Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

tirsdag den 27. august 2013

Silkeborg Triathlon - Løbsberetning

I weekenden var der Silkeborg Triathlon, som jeg for første gang selv skulle prøve kræfter med på 1/4 ironman-distancen. De seneste to år har jeg deltaget på stafet-hold, men i år fik jeg hele fornøjelsen selv. De kalder det selv Danmarks Smukkeste Triathlon - og måske også Danmarks hårdeste. Der er ikke mange flade stykker på ruten. Ikke engang vandet i Almind Sø var helt roligt denne dag. TriHenning fangede mig igen i et af hans sjove video-indslag før racet med min klinisk rene cykel.


Jeg fik en rimelig dårlig start, da jeg fik en arm i hovedet efter få meter svømning. Jeg plejer ellers at tage en stor bue udenom slåskampene i starten. Efter yderligere 3-400 meter slugte jeg lidt af vandet, og da vi drejede om første bøje stod bølgerne ind i hovedet på mig. Ja piv piv... Jeg er bare ikke fan af det vand.

Heldigvis gik det lidt bedre på cyklen. De tidligere år har jeg kørt på min Giant racercykel på grund af den kuperede rute, men i år fik Argon 18'eren debut og den kørte trods alt hurtigere end de seneste to år, selvom der også var udfordringer på cyklen. To gange hoppede kæden af i forbindelse med skift til stor klinge, og jeg måtte også en tur ud i rabatten, da en traktor valgte at bakke ud og fylde i hele vejens bredde. Det var lidt op ad bakke - også i bogstaveligste forstand.

Løbet var også en hård omgang. Især bakkerne efter hhv. 1 og 9 km trækker for alvor tænder ud. Og når det samtidig var hamrende varmt, så blev det langt fra til nogen rekorder for mig. Jeg kom i mål i tiden 2:35:07, hvilket jeg med årets træningsindsats må være tilfreds med. TriHenning mente dog godt, jeg kunne ha' givet den lidt mere...


Vinder blev Peter Østergaard fra Odense i tiden 2:01:33 - det går tjept, men det gør det så sandelig også for min fætter Thomas Esbensen. Han bliver bedre og bedre og endte på en samlet 4. plads i tiden 2:10:27! Samtidig vandt han aldersklassen 24-39 år - det er kæmpe stort! Det er et stærkt felt, der stiller til start i Silkeborg, hvilket ikke gør det mindre stort, at han kan banke mange habile triathleter. Jeg er en meget stolt fætter.

Thomas Esbensen - 1. plads i aldersklassen 24-39 år ved Silkeborg Triathlon 2013

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer