Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

onsdag den 28. marts 2012

Træningslejr - optakt

Så går turen lige om lidt til Playitas - sports- og ferieresortet på Fuerteventura. Her står den på to ugers træningslejr i selskab med nogle af Danmarks og verdens bedste triathleter. Det bliver en kæmpe oplevelse, som jeg glæder mig rigtig meget til. Jeg skal afsted sammen med min fætter Thomas, og vi skal nok få vores sag for blandt eliten.

Forberedelserne er gået planmæssigt, og jeg føler mig klar til to ugers intens træning. Svømningen er ved at gå bedre, og jeg har i de seneste træningspas svømmet uden Zoomers - de små svømmefødder, som hjælper med at holde benene oppe. Til gengæld er jeg blevet bedre venner med pullbuoy'en - skum-fidusen til at sætte mellem benene, som giver opdrift men ikke fremdrift som svømmefødderne, og dermed er knap så meget snyd. Det er stadig svømningen, der er min helt store akilleshæl, men jeg er fortrøstningsfuld og glæder mig til at få testet formen i åbent hav på Fuerteventura.

Cykeltræningen veksler lidt mellem tri-cyklen og racercyklen, og det bliver racercyklen, der kommer med til Playitas. Dette skyldes dels, at det er kuperet på Fuerteventura, hvilket racercyklen er mere egnet til, da gearskiftet foregår i bremsegrebene, som man typisk benytter i kuperet terræn. Dels har jeg heller ikke nok erfaring med tri-cyklen endnu. En ny cykel kræver tilvænning, både hvad angår position og indstilling af cyklen, men ligeså meget angående lyde, gearskift, og hvordan cyklen generelt agerer på landevejen.

Løbetræningen går ligeledes efter planen. Jeg har fået mere distance og fart i mit løb, og det har gjort det nemmere at klare en lang tur i roligt tempo uden at gå helt i stå og uden at blive overanstrengt. Inden turen til Playitas kan jeg lige nå 5. afdeling af Danisco Cup i morgen - 10 km i den sydlige del af Aarhus - en fin test af, hvor god formen er ved at være.

Jeg håber at få tid til at skrive lidt mere på bloggen de kommende par uger, som bliver rigtig spændende. Hvis nogen har lyst til at se, hvordan programmet for de to uger på Fuerteventura ser ud, kan I se programmet fra sidste år ved at klikke på billederne herunder...

Kilde: Dansk Triathlon Forbund

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer