Den 12. august 2012 gennemførte jeg Challenge Copenhagen - en fuld-distance ironman på 3,8 km svømning, 180 km cykling og 42,195 km løb - på 10 timer, 29 minutter og 2 sekunder.
Det var en helt fantastisk dag, hvor jeg fik masser af opbakning af mit helt eget personlige heppekor. Nu fortsætter drømmen om flere triathlon-eventyr...

tirsdag den 23. august 2011

Silkeborg Triathlon

I weekenden afholdes Silkeborg Triathlon, hvor jeg stiller op på et stafet-hold med Morten Østerby Andreasen (svømning) og Thomas Esbensen (løb).

Stafet-distancen er 1/4 ironman, dvs. 950 m svømning, 45 km cykling og 10,5 km løb. Både Morten og Thomas er fremragende atleter, så vi håber på et topresultat.

Morten er en af Team Triathlon Hernings bedste svømmere. Han svømmer de 950 m på omkring 13 minutter, så det er lidt af et scoop at få ham med på holdet.

Thomas (som er min fætter) er en fremragende løber. På trods af den kuperede rute i Silkeborg kan han formentlig løbe de 10,5 km på omkring 40 minutter, dvs. med en gennemsnitsfart på ca. 16 km/t!

Og så er der mig tilbage til at klare de 45 km cykling. Ruten er ligesom for løberuten meget kuperet, så det bliver svært at komme under 1:20, men jeg vil gøre alt, hvad jeg kan. Formen er rimelig god i øjeblikket, og ruten burde ikke give problemer med mine 62 kg...

Sidste års vindertid på stafet-distancen var 2:18:17, så mon ikke også vi kan komme derned omkring - og så må vi se, hvad de 29 andre stafet-hold kan præstere.

2 kommentarer:

  1. Desværre var der ikke live-opdatering, men resultat kan ses her (vælg "Relay - 1/4 ironman" i stedet for "1/2 ironman" i toppen):
    http://results.ultimate.dk/events/2011/triathlon/silkeborgtri/estandings/front/content.php

    SvarSlet

Træning




Træningsprogram




Konkurrencer